Forum ..::PORSCHE::..
..::PORSCHE::..
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cayenne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..::PORSCHE::.. Strona Główna -> Cayenne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:18, 09 Lut 2006    Temat postu: Cayenne

Model Cayenne - pierwszy SUV Porsche w historii firmy - został zaprezentowany na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2002 roku. Pojazd ten został przygotowany wspólnie z firmą Volkswagen, która oferuje podobne auto pod nazwą Touareg. (Jednak Porsche Cayenne zbiera więcej lepszych opinii i nagród). Dostępny jest w trzech wersjach:Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo. Oba samochody łączą w sobie niezwykłą dynamikę jazdy po szosach z doskonałą umiejętnością pokonywania bezdroży. Tę dotychczas niepowtarzalną kombinację w segmencie Sport Utility Vehicle (SUV) udało się opracować firmie Porsche dzięki montowanemu seryjnemu stałemu napędowi na wszystkie koła - "Porsche Traction Management" (PTM). System ten może być określony jako zupełnie nowa generacja napędu na 4 koła, która posiada decydujący wpływ na dynamikę jazdy Cayenne. Dzieje się tak dlatego, że regulowana, w oparciu o odpowiednią charakterystykę parametryczną, blokada międzyosiowa oraz montowana opcjonalnie blokada mechanizmu różnicowego osi tylnej reaguje nie tylko na pogorszoną przyczepność kół przedniej lub tylnej osi. Czujniki mierzą także prędkość samochodu, przyspieszenie poprzeczne, kąt skrętu kierownicy i naciśnięcie pedału gazu, dzięki czemu system PTM może na bieżąco wyliczać optymalny współczynnik blokowania dla obu osi i rozdzielać potrzebny moment napędowy na oś przednią i tylną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:39, 09 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:40, 09 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:41, 09 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:10, 11 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:12, 11 Lut 2006    Temat postu:

Najwidoczniej klienci supersportowej marki Porsche nigdy nie mają dosyć mocy. Dlatego też niemiecki producent postanowił wyposażyć swoje luksusowego SUV'a - Cayenne o kolejne konie mechaniczne. Nowy model Turbo S ma ich aż 521!
Aktualnie nowe Porsche Cayenne Turbo S poddawane jest zapewne wielu zabiegom nabłyszczania lakieru, ponieważ już za kilka godzin zostanie zaprezentowane na targach samochodowych w Los Angeles (6-15.01). Bardzo mocny SUV – właściwie tyle można o nim powiedzieć.
Dzięki zastosowaniu układu Turbo nowe Cayenne ma o 71 KM więcej niż dotychczasowa najmocniejsza wersja. Silnik pozostał natomiast ten sam – 4,5-litrowy V8. Żeby nowa „kijanka” podczas drogowych ewolucji zbytnio się nie zgrzała zamontowano nowy, powiększony układ chłodzenia i ustawiono ciśnienie doładowania na 0,2 bara. Silnik nowego Porsche najbardziej gwiżdże przy maksymalnym momencie obrotowym 720 Nm.
Ciekawostką jest fakt, że Porsche Cayenne Turbo S jest drugim najszybszym, po modelu Carrera GT, samochodem z niemieckiej stajni z Zuffenhausen, który został dopuszczony do ruchu miejskiego. SUV przyspiesza do setki w 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Standardowe Turbo, które do tej pory było na rynku w „sprincie” było słabsze o 0,4 sekundy, zaś w „biegu długodystansowym” o 4 km/h wolniejsze. Jak zapewniają inżynierowie, większa moc nowej „eski” nie oznacza większego apetytu na paliwo: średnio 15,7 litrów na setkę to wynik zbliżony do obecnego modelu.
Większe są natomiast hamulce. Z przodu tarcze hamulcowe są większe o 30 mm (wcześniej 350 mm – teraz 380 mm), z tyłu zaś urosły z 330 do 358 mm. Osłonięte są 20”calowymi felgami wyposażonymi w opony 275/40.
Poza częściami mechanicznymi zwiększył się także komfort i bezpieczeństwo. Skórzane wyposażenie, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane fotele, syte car-audio, biksenonowe światła z funkcją doświetlania zakrętów, asystent parkowania oraz system kontroli ciśnienia w kołach – to wszystko do znalezienia w nowym Cayenne.
Na zakończenie jeszcze jeden drobny, choć istotny element, który także urósł. Cena. Za topowe turbo od Porsche trzeba zapłacić o około 15 500 euro więcej, czyli dokładnie 117 573. Pierwsze modele Porsche Cayenne Turbo S trafią do salonów z końcem stycznia br.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:14, 11 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:15, 11 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:45, 11 Lut 2006    Temat postu:

Cayenne to ekspert na każdą drogę:jego inteligentny napęd na cztery koła poradzi sobie w każdych warunkach. To również realista, który jednak potrafi poruszyć wszystkie zmysły.

Ten samochód można określić w dwóch słowach: klasa i równowaga.


Osiągi
Cayenne wyposażony jest w silnik V6 o pojemności skokowej 3,2 l. Osiąga maksymalną moc 184 kW (250 KM) przy 6.000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 310 Nm między 2.500 i 5.550 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 214 km/h a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,7 s dla wersji z Tiptronic i 9,1 s dla wersji z manualna skrzynią biegów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..::PORSCHE::.. Strona Główna -> Cayenne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin